Over mij

Mijn foto
Op het moment redelijk "haak" verslaafd! Ik hou van vrolijke kleuren, zeker voor de kinderknuffels. En af en toe duik ik in het papier. Heb je een vraag over iets, stel hem gerust en kom daarna terug, ik antwoord altijd op mijn blog zelf. Mijn website franciens muizen bestaat niet meer, en om mijn muizen toch digitaal te bewaren begin ik een muizenblog http://franciens-muizen.blogspot.nl/

2e blog(je)

Neem ook eens een kijkje op:
http://franciens-muizen.blogspot.nl/

woensdag 21 september 2022

Potholders with simple pattern/pannenlappen

   Verse pannenlappen!


Jaren geleden (2013) haakte ik van dikke katoen pannenlappen.

zie.....
 https://franciens-haakwerk.blogspot.com/2013/02/potholderpannenlap.html

Tot nu toe wordt er nog iedere dag naar dit blogbericht gekeken.
Ongelofelijk hoeveel views dit heeft gehaald uit zoveel landen.


Te dik voor wat anders was deze katoen maar perfekt voor een dikke pannenlap.
Ik had nog wat rest kleuren over en haakte hier de pannenlappen
van. Zonder me te bekommeren om welke kleuren ik pakte maar 
gewoon restjes opmaken.


Het patroontje is simpel:
1e toer: haak 12 lossen, sluit tot een ring
2e toer: 20 vasten rond de ring, sluiten met een halve vaste in de 1e vaste.
3e toer: haak 3 vasten in de volgende 3 lossen,
3 vasten in 1 losse, 3 vasten in de volgende 3 lossen, 1 losse. Keer.
4e toer: haak 4 vasten in de volgende 4 vasten, 3 vasten in volgende steek, 4 vasten in
de volgende 4 vasten, 1 losse, keer.
5e toer: haak 5 vasten in de volgende 5 vasten, 3 vasten in de volgende steek,
5 vasten in de volgende, 1 losse, keer
etc.....
tot het gewenste formaat.
 

Om vrolijk van te worden toch, al die kleurtjes?



Overigens ben ik blij dat het me weer gelukt is om wat
te haken, ook al was het met tusenpozen.

fijne dag gewenst
groet Francien
    



2 opmerkingen:

  1. Leuke fleurige pannenlappen.
    Het is zeker fijn dat je weer wat hebt kunnen haken, hopelijk blijft dat mogelijk.

    BeantwoordenVerwijderen