Over mij

Mijn foto
Op het moment redelijk "haak" verslaafd! Ik hou van vrolijke kleuren, zeker voor de kinderknuffels. En af en toe duik ik in het papier. Heb je een vraag over iets, stel hem gerust en kom daarna terug, ik antwoord altijd op mijn blog zelf. Mijn website franciens muizen bestaat niet meer, en om mijn muizen toch digitaal te bewaren begin ik een muizenblog http://franciens-muizen.blogspot.nl/

2e blog(je)

Neem ook eens een kijkje op:
http://franciens-muizen.blogspot.nl/

vrijdag 27 september 2013

Tapestry teckel

 
Eenmaal de techniek onder de "knie" hebbende
komen er toch weer andere ideetjes in het hoofd
dus.....
een tapestry teckel!
 
 
Nou is het lijfje wel erg klein, en door de meerderingen
is het moeilijk om een patroontje mee te haken
maar toch...
leuk om eens uit te proberen.
Het patroontje is van Stip & Haak en
zoals jullie zien, er zijn eindeloze variaties mee te bedenken:)
 
 
En ze blijven schattig die teckeltjes...
hoeveel je er ook maakt.
 
 
Door het mee haken van de draad wordt het lekker
stevig en zie je ook niet zo snel de vulling er doorheen komen.
 
 
En weer een poepie erbij:)
 



 


27 opmerkingen:

  1. Wat een scheetjes, kost dat niet heel veel garen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Garen is om op te haken ;-)
    Ik vind de teckel super leuk zo !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Anja daar heb je gelijk in. Weer een goed excuus om lekker bolletjes te bestellen.

      Verwijderen
  3. Bijna een wandelend kunstwerk, vergelijkbaar met bodypaint, maar dan anders, hihi!
    Hij is super leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem super. Geweldige kleuren. Die mag hier direct komen wonen...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super leuke teckel. Moet toch maar eens gaan googelen op tapestry. Ik zie het steeds vaker voorbij komen. Lijkt me een leuke techniek.

    Groetjes en fijn weekend,
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wauw, die is súpergaaf! Ik zal eens kijken of ik er iets over deze techniek kan vinden in m'n oude Ariadnes. Echtstudio is zo'n eind bij mij vandaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, wat mooi... en wat knap!!
    Deze techniek wil ik zeker ook een keer proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste Allemaal, bedankt voor de lieve reacties. Voor diegenen die deze techniek ook eens willen uitproberen, er staan op You Tube genoeg duidelijke instructie filmpjes, groeten Francien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind hem GEWELDIG!!!!!!!
    Een teckel om trots op te zijn meisie!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ohooooooooooooooooooooooooooooo ikke is helemaal in luvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv♥♥ kei goed gedaan zeg topper ben je

    fijn weekend liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Owwwwwwwwwwwwwwwwww.... wat is die teckel leuk geworden! Erg knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Que lindo!!
    Eu tenho um Dachshund no Brasil, infelizmente nao pude trazer para a Alemanha.
    Vou tentar fazer um em crochê para mim.
    Voce tem a receita?
    Um grande abraco,
    Thainá Knechtel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I hope you understand english, the pattern is from this site: http://stipenhaak.blogspot.nl/2013/07/teckeltje-sam.html Perhaps you can translate it with google translate, just I did with you message:) best regards!

      Verwijderen
    2. Obrigada querida, vou tentar fazer por essa explicacao.
      Um grande abraco
      Thainá Knechtel

      Verwijderen
  13. Wat een schattige tekkeltjes, zo knuffelbaar :) Wat maak/haak je toch leuk dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze teckel ziet er lekker vrolijk uit. Goed idee.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk resultaat, de teckel ziet er direct 'anders' uit!
    Dank je wel voor je komst op de link your stuff van ikblogjijblogt, kom maandag gerust weer langs om één of meerdere creaties te komen linken ;-)
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen