Over mij

Mijn foto
Op het moment redelijk "haak" verslaafd! Ik hou van vrolijke kleuren, zeker voor de kinderknuffels. En af en toe duik ik in het papier. Heb je een vraag over iets, stel hem gerust en kom daarna terug, ik antwoord altijd op mijn blog zelf. Mijn website franciens muizen bestaat niet meer, en om mijn muizen toch digitaal te bewaren begin ik een muizenblog http://franciens-muizen.blogspot.nl/

2e blog(je)

Neem ook eens een kijkje op:
http://franciens-muizen.blogspot.nl/

zondag 25 november 2012

Inspiration/Doll

 
Ik heb als titel van dit berichtje maar voor
Inspiratie
gekozen. Maar ik had ook kunnen zeggen,
me laten leiden door mijn gevoel ....
Ik had gewoon zin in deze kleurtjes,
geen zin in een patroon te moeten lezen
en dacht, ik ga gewoon lekker haken. We weten
allemaal wel hoe je gelijkmatig moet meerderen
en minderen. Het stomme is alleen dat ik
niets heb opgeschreven, alleen voor de armpjes om
die gelijk te maken.
 
En zo is dit poppetje geboren:)
uit mijn hoofd en zonder patroon.
 
 
Heerlijk, voor het vaderland weg haken!
En al hakende bedenken, wat voor gezichtje
moet het krijgen... het hartje is met haaknaald 1,5
en dunne blauwe haakkatoen gehaakt.
 
 
En dan kijkt hij/zij je ineens zo aan.
 
Voor het buikje heb ik wat gewisseld met steken,
en om ervoor te zorgen dat het vulsel er niet door
heen stak heb ik er een strookje stof in gedaan.
 
 
Heerlijk buikje geworden toch?
 
 
Et voila..... het eindresultaat! De totale lengte is ca. 25 cm hoog.
Ik ga dit zeker vaker doen....
gewoon kijken naar mijn voorraad wol/katoen...
de kleuren pakken waar ik op dat moment zin
in heb, en gaan haken.
Maar volgende keer schrijf ik wel alles op:)
 
 


11 opmerkingen:

  1. Oh wat leuk, wat knap dat je al hakende zoiets moois maakt! Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk vrolijk en aandoenlijk beestje! Leuk met al die kleurtjes en verschillende steekjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. i love it geweldig leuk gemaakt
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb je even mooi uit je handen getoverd!

    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gaaf en dat helemaal zonder patroon. Mijn complimenten want het is prachtig mooi. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Great job,this is beautiful and different. Cute .:0)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi popje.
    Jouw kleurenkeuze is altijd erg vrolijk.
    Moet je vaker doen zo'n project.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. My dear friend, Thank you so so much for your good words for me..:)) Yes I fell girlpower but I also feel World History Department's strong Power..:))
    Thank you so so much and best best wishes..:))

    BeantwoordenVerwijderen