Over mij

Mijn foto
Op het moment redelijk "haak" verslaafd! Ik hou van vrolijke kleuren, zeker voor de kinderknuffels. En af en toe duik ik in het papier. Heb je een vraag over iets, stel hem gerust en kom daarna terug, ik antwoord altijd op mijn blog zelf. Mijn website franciens muizen bestaat niet meer, en om mijn muizen toch digitaal te bewaren begin ik een muizenblog http://franciens-muizen.blogspot.nl/

2e blog(je)

Neem ook eens een kijkje op:
http://franciens-muizen.blogspot.nl/

dinsdag 10 september 2019

Hearts (with pattern)



Weer eens wat hartjes gehaakt.




Simpel patroontje  snel gehaakt!

Ik kwam een diagram hiervan tegen op pinterest, onder
verschillende namen. 
En ik heb het voor diegene die liever van een beschrijving
haken uitgeschreven.




Leuk voor in de kerstboom. Er komen nog verschillende lintjes 
aan om ze op te hangen, maar ik was nog niet uit over de kleur.

Patroontje:

Toer 1: 4 lossen, sluit met halve vaste.

Toer 2: haak 3 lossen, (= 1e stokje) 2 stokjes, 2 lossen. 
*3 stokjes, 2 lossen* herhaal 3 maal en sluit met halve vaste in de 3 losse van de vorige toer.

Toer 3: ga met halve vasten naar de eerstvolgende 2 lossen ruimte, 3 lossen (=1e stokje) 2 stokjes, 2 lossen, 3 stokjes, 1 losse.
*In de volgende 2 lossen ruimte haak je 3 stokjes, 2 lossen, 3 stokjes, 1 losse.* Herhaal dit nog 2 x. en sluit de toer met halve vaste in de 3 losse van het 1 stokje.

Toer 4: 1 losse, (=1e vaste), boven de volgende 2 stokjes vasten haken. In de 2 lossen ruimte 1 vaste, 2 losse picot, 1 vaste haken.
3 vasten boven de volgende 3 stokjes.
1 vaste in de volgende ruimte.
3 vasten boven de volgende 3 stokjes,
1 vaste in de volgende ruimte.
Vervolgens 3 stokjes overslaan, in de volgende 1 losse ruimte haak je 12 dubbele stokjes.
In de 2 losse ruimte 1 halve vaste
Weer 3 stokjes overslaan en in volgende 1 losse ruimte weer 12 dubbele stokjes haken.
3 stokjes overslaan, in volgende 2 losse ruimte 1 vaste haken, 
3 vasten boven de volgende 3 stokjes
1 vaste in de volgende ruimte haken en sluit toer met halve vaste in de 1e losse van deze toer.


(De hartjes zijn gefotografeerd op de kalender platen
gemaakt door mijn man.)

Veel plezier ermee
en groet Francien

3 opmerkingen:

  1. Wat een schattig hart. Super leuk om weg te geven ook.
    Bedankt voor je patroontje.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit hartje is voor zoveel doeleinden leuk! Aan een cadeautje, op een kaart, als slinger, kasthanger, 2 op elkaar met zeepje ertussen.... zoveel mogelijkheden! Menigeen zal blij zijn met een geschreven patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hartjes blijven altijd leuk om te haken en te gebruiken. Het randje met picots geeft het hartje een extra romantische look. Bedankt voor het patroon.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen