Over mij

Mijn foto
Op het moment redelijk "haak" verslaafd! Ik hou van vrolijke kleuren, zeker voor de kinderknuffels. En af en toe duik ik in het papier. Heb je een vraag over iets, stel hem gerust en kom daarna terug, ik antwoord altijd op mijn blog zelf. Mijn website franciens muizen bestaat niet meer, en om mijn muizen toch digitaal te bewaren begin ik een muizenblog http://franciens-muizen.blogspot.nl/

2e blog(je)

Neem ook eens een kijkje op:
http://franciens-muizen.blogspot.nl/

vrijdag 21 juli 2023

Card folder

 

Eindelijk weer eens aan het haken geweest, lukte goed dit keer.

Klein projectje om te beginnen. Mapje om alle pasjes van winkels in te bewaren. Dat worden er steeds meer. Ik kwam dit idee op instagram tegen en is zo simpel te maken. Je kan er allerlei variaties op bedenken.


Een lange strook haken, die je later in drieën kan dubbelvouwen. Met op 1 van de drie delen extra toeren haken. 


Zo ontstaat er een vakverdeling net als in een portemonnee.  


De buitenkant omhaken en daarbij het middenstukje meenemen.


    Simpel haakklusje en leuk om restjes katoen op te maken.


En zo zitten er al heel wat mapjes in mijn tasje. Het rode beursje heb ik al heel lang. Net als het brillen hoesje. Bij het betalen in een winkel met cash heb ik vaak genoeg gehoord, aparte portemonnee.

met haakgroet van Francien

2 opmerkingen:

  1. Heerlijke vrolijke mapjes, deze zijn super handig. Ik gebruik ze zelf ook en heb er ook altijd 1 in de auto liggen met wat geld want je kunt maar nooit weten.
    Ooit moest ik vanwege een afsluiting i.v.m een ongeluk onverwachts met de pont en ik had geen geld bij me, ik heb me toen voorgenomen dat gaat me geen 2e keer gebeuren en dus maakte ik ook een mapje. En sindsdien ligt er altijd een mapje met wat geld in mijn auto.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha.. Slim. Ik heb krijg wel eens opmerkingen over mijn gehaakte portemonnee. Ze zijn ook zo vrolijk. Groet Francien

      Verwijderen