Over mij

Mijn foto
Op het moment redelijk "haak" verslaafd! Ik hou van vrolijke kleuren, zeker voor de kinderknuffels. En af en toe duik ik in het papier. Heb je een vraag over iets, stel hem gerust en kom daarna terug, ik antwoord altijd op mijn blog zelf. Mijn website franciens muizen bestaat niet meer, en om mijn muizen toch digitaal te bewaren begin ik een muizenblog http://franciens-muizen.blogspot.nl/

2e blog(je)

Neem ook eens een kijkje op:
http://franciens-muizen.blogspot.nl/

maandag 10 juni 2013

Still going on...... crochet and origami

 
Nog steeds bezig af en toe de kleine granny's te haken.
Ongemerkt groeit de berg....


 
Ik haakte altijd nog een de
ouderwetse haaknaald...
 
 
lekker snel, ik weet niet anders....
Maar door de probleempjes met de arm heb ik nu
voor het eerst een andere haaknaald gekocht....
 
 
Maar aie, aie ..................... wennen hoor:)
Ik weet het nog niet. Wat zijn jullie ervaringen met andere
haaknaalden? Ik hoor graag alle tips van jullie.
 
 
Voorlopig oefen ik nog even door.
 
 
Afgewisseld met origami, en die berg groeit ook lekker
gestaag!
 
 
Een vrolijke vogelbende:)
 
 
 
 

19 opmerkingen:

  1. ik heb wel 20 verschillende haaknaalden, metaal, plastic, scherpe punt en stompe punt, breed handvat en smal.. het maakt me niks uit.. ik wissel gewoon af..
    ik vind niet dat er 1 tussen zit die er uitspringt.
    die dure ergonomische.. vind ik helemaal niet zo ergonomisch.. ik vind ze vervelend haken omdat ze voor mij te kort zijn!
    als ik ergens wat voel.. stop ik gewoon en ga verder met wat anders.. of een werkje waar ik een andere naald bij gebruik. kortom.. zoals jij het nu ook doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind deze Clover haaknaalden heel erg prettig, maar ik heb er ook 1 van Prym met een zwarte softgrip en die vind ik ook heerlijk haken. In mijn onderweg-haaktas heb ik haaknaalden met een plastic handvat, ooit gekocht bij de Lidl voor zeer weinig en dat gaat ook wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind die Clovers ook heel prettig meis. Heb er onlangs ook de Clover Amour bijgekocht. Ook die haken zeer fijn (nog fijner zelfs hihihi) Kreeg last van hand en arm. Stuk minder nu ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige kleuren hebben die vierkantjes.
    Ik haak ook met verschillende haaknaalden maar die clover naalden zijn mijn favoriet.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb een prym, een 2,5 en een 3. De gewone ouderwetse, kan ik het nog steeds prima mee doen.

    Misschien kun je eens één lenen van iemand om het uit te proberen?

    Je grannys zien er vrolijk uit trouwens, ben benieuwd wat het gaat worden.

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb nu de opvolger van de gewone Clover, de Clover Amour en die haakt hemels. Het handvat is rubberachtig en de naald is veel langer. Ik haak met niets anders meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I love your squares!

    So many colors!

    Tania

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve dames, bedankt voor de reacties tot nu toe. Daar ben ik erg blij mee. Ik zie hier de naam Clover Amour een paar keer voorbij komen, en die van Prym. Zodra ik in de "grote" stad ben
    ga ik die eens bekijken en denk ik ook kopen. dank, dank... voor de reacties en een fijne dag allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oei, wat ben ik toch nog ouderwets...ik heb nog alleen maar de oude vertrouwde haaknaald en dat gaat nog altijd prima...
    Grtjs
    daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig leuk gezicht al die gekleurde vierkantjes! Ik haak ook met clover en dat haakt heerlijk...ik heb ze inmiddels in bijna alle maten en wil ook niet anders, nu heb je dan wel weer die clover amour ...maar die vind ik zelf eigenlijk best wel prijzig. Van de 'gewone' Clover zeiden ze ook dat die aan te raden waren voor hand en polsklachten en nu weer die amour...dat weet ik dus niet of dat dan NOG weer beter is:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo, ik heb de gewone Clover haaknaalden en ik zou geen andere meer willen.
    (dezelfde als op je foto)

    Mooi blog heb je baaidewee :D

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heey Francien,

    Wauw zoveel kleine Granny's!!!
    Meid je gaat als een speer.
    En wat kun jij die kleurtjes toch
    altijd heerlijk bij elkaar combineren,
    ik ben er helemaal weg van!

    Ik wens je een heerlijke dag!
    Liefs,
    Marijke
    www.marijkevanooijen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi,
    Ik heb een Addi haaknaald en al is hij wel iets duurder , ik vind hem heel erg fijn! Het is even wennen, je moet de naald als een oen vasthouden (wat ik met een standaardnaald dus niet doe), maar echt ik kan uren haken zonder last mijn pols te krijgen!
    Wilde dat toch even delen;)
    Leuk al die vierkantjes! Vooral de verdeling op de eerste foto vind ik erg mooi.
    Gr, Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, ik dacht al, OEN?? maar de grip als een pen vasthouden, dat deed ik met de gewone haaknaald ook altijd. Ik ga even googlen op Addi, bedankt.

      Verwijderen
  14. Lovely, beautiful work! Visiting from Annemarie's blog.

    Best,
    Sheila
    http://sheilazachariae.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Your little grannies are soooooo gorgeous! and the paper birds too :)

    BeantwoordenVerwijderen