Over mij

Mijn foto
Op het moment redelijk "haak" verslaafd! Ik hou van vrolijke kleuren, zeker voor de kinderknuffels. En af en toe duik ik in het papier. Heb je een vraag over iets, stel hem gerust en kom daarna terug, ik antwoord altijd op mijn blog zelf. Mijn website franciens muizen bestaat niet meer, en om mijn muizen toch digitaal te bewaren begin ik een muizenblog http://franciens-muizen.blogspot.nl/

2e blog(je)

Neem ook eens een kijkje op:
http://franciens-muizen.blogspot.nl/

zaterdag 13 april 2013

Little lamb - oranjekoorts


Tja...... oranjekoorts....... je ontkomt er niet aan.
 
Zelfs mijn lammetje begon te mekkeren.
Het lammetje is een gratis patroontje gevonden op de
mega patronen site van Ravelry
 
Ik heb naalden 2,5 gebruikt. Het lammetje is 15 cm groot geworden
 (of klein) en zij wilde ook een kroontje.
 

Ik heb maar wat geknutseld:)
1e toer: vasten tot de juiste omtrek van het kopje
2e toer: een toer vasten
3e toer: 1 vaste, 1 losse, 1 steek overslaan, 1 vaste etc.
4e toer: in de losse openingen 1 vaste, 1 picootje, 1 vaste gehaakt.
Daarna in de open ruimtes de kraaltjes genaaid.
 
 
Hij past precies.
 
 
Helemaal klaar voor het oranjefeest.




17 opmerkingen:

  1. Sooo sweet!! ♥ The orange crown is a great idea :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toooo cute!!!!Wat een lieverd zo en helemaal in oranje stijl!

    groetjes
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat is ze lief!!!
    Om verliefd op te worden ;)

    Hobby Groet,
    Maaike
    knuffelactie.blogspot.nl
    hobbywerkjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk idee! t staat heel schattig!

    Groetjes,

    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ahhhh een prachtig lammetje met even prachtig kroontje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is ook een leuk kroontje, en heel chic met de kraaltjes.
    Groetjes ut Fryslan en ik wens je een fijne koninginne/koningsdag!
    Hendrika

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi geworden!!
    En zo netjes en precies.. knap hoor!

    Een hele fijne week!
    Lieve groet,

    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mijn eerste reactie was, wat een schatje.
    lekker klaar voor de grote dag :)

    groetjes sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. super schattig , zo leuk die oranjekoorts overal :)

    groetjes trudette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. This is sooo cute! I really love it!
    Have a wonderful weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt schattig en helemaal in oranje stemming.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen