Over mij

Mijn foto
Op het moment redelijk "haak" verslaafd! Ik hou van vrolijke kleuren, zeker voor de kinderknuffels. En af en toe duik ik in het papier. Heb je een vraag over iets, stel hem gerust en kom daarna terug, ik antwoord altijd op mijn blog zelf. Mijn website franciens muizen bestaat niet meer, en om mijn muizen toch digitaal te bewaren begin ik een muizenblog http://franciens-muizen.blogspot.nl/

2e blog(je)

Neem ook eens een kijkje op:
http://franciens-muizen.blogspot.nl/
Posts weergeven met het label haakwerk dieren/crochet animals. Alle posts weergeven
Posts weergeven met het label haakwerk dieren/crochet animals. Alle posts weergeven

dinsdag 3 juli 2012

Little Mouse/muisje


Is ze niet schattig?
Een klein muisje, ongeveer 18 cm hoog.
Een combinatie van wat naaiwerk (met de hand)
en haakwerk.
Ze gaat vast nog wel een vriendinnetje
krijgen, want het was een ontzettend leuk
werkje om tussendoor te doen.



Een gezellig bol kontje :)


Op zoek naar meer bloemen.

maandag 14 mei 2012

Beertje/Bear (vervolg)

En nu mag ze helemaal op de foto :)
Jas mét knopen
Tas omgehangen
en ze kan zo de stad in :)
om te gaan shoppen.



vrijdag 11 mei 2012

Beertje

Maar.....
tussen al het granny gehaak door
kreeg ik toch ineens zin
om weer eens een
BEER
te maken. Als basispatroon voor de beer zelf
heb ik het patroontje van beertje Paddington gebruikt.
De rest vul ik zelf wel in :)
Ik had nog wat lichtbruine wol liggen en
haak, haak, haak,
hier is ze dan.
Nog niet helemaal af.....
Ik ben nog op zoek naar leuke
knopen. Ach, ach, waar is
toch die knopendoos van mijn
moeder gebleven? Daar zaten werkelijk
"Schatten"
in.
Als de leuke knopen er zijn mag ze helemaal
op de foto.
Hier nog een detail van onderkant jas.



vrijdag 20 april 2012

Konijn/Rabbit


Maar eens twee technieken gecombineerd
eerst een konijn naaien....
patroon uit boek van Tilda poppen
en
daarna jurkje haken.
Alletwee leuk om te doen
hoewel het vullen van de
lange dunne armpjes en lange
pootjes wel een klus is;



En voor héél even een klein
muisjesvriendinnetje...
want die gaat van het weekend alweer
weg.....
als cadeautje! voor een
muisjes liefhebster(tje)


dinsdag 24 januari 2012

Kangoeroe


Een hoop losse deeltjes :)
en heel veel genaai :(
maar het eindresultaat
......leuk!



zaterdag 10 september 2011

In love


En ja, ze zijn op reis gegaan, met zijn tweetjes naar
Zwitserland. Ik hoop dat ze er liefdevol ontvangen worden.

dinsdag 26 juli 2011

Snuffie


Snuffie is gehaakt met katoen (voor mij meegenomen uit China), "milk cotton" , heerlijk om mee te haken!

zondag 3 juli 2011